Известие

Collapse
No announcement yet.

ECU IAW на Боксер 1.3

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от Tsetso Покажи съобщение
    Ще пробвам това с акумулатора и ще пиша, ама диагностиката и тя ме озори. Аз оттам я почнах и темата, първо ЕКУ-то беше пипано за да се препрограмира да не търси имото защото нямаше палене. Като стана дефекта да не работи нормално колата първата ми работа беше да я закача на визата, ама ми даде странен надпис Different ISO ECU COD и не се върза с диагностиката. Оттам я захванах и наистина малко ми излезе през носа, ама си я харесвам тази кола, всички знаете каква е тръпката с алфа. Последва смяна на моторчето за празен ход, ТПС-а, МАП-а, датчика на хол, двата на температурите на охладителната течност и на входящия въздух, ламбда сонда с нови, прогонване на бензиновата система, помпа, чистене на инжектори, налягания, клапан за обратните пари и т.н. Но дефекта се задълбочи още и светна лампата на инжекцията и свети постоянно. Понеже въртях бобините и ги мерих преди това мисля, че са здрави. Лошото е, че не се връзвам с визата за да ме насочи, нямам алфа тестер, а на два цилиндъра до сервиза диагностики ще е трудно. Ще ги измеря тези транзистори в ЕКУ-то и ще пиша какво става.
    Благодаря на всички колеги, които се ангажират с проблема ми и пишат по темата.
    По принцип всички италианки с Марели ЕКу-та,акто имат проблем с избиващи токове,диагностиката е почти невъзможна,просто тресат и интерфейса и той се изключва сам.Задължително пробвай това с акумулатора и пиши че ми стана интересно дали ще има втори такъв случай
    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

    Comment


    • #32
      а като смени бобините, неработещите цилиндри същите ли останаха.
      точка

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
        а като смени бобините, неработещите цилиндри същите ли останаха.
        Ами пробвах двата варианта, цилиндрите нямаха значение дотолкова, че да пробвам бобините, в смисъл и 1 и 2 запалвах, и 3 и 4, само че с управлението за първа бобина, от перо 1 на ЕКУ и плюс от релето - куплунга на бобина "А" за първичната, надявам се да не те объркам че като пиша и не съм пред колата да гледам какво правя


        Alfa Romeo 145 1.3 Boxer, Fiat Uno 1.1 Fire, Fiat Ducato 2.5 D - Camping car

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от Tsetso Покажи съобщение
          Ами пробвах двата варианта, цилиндрите нямаха значение дотолкова, че да пробвам бобините, в смисъл и 1 и 2 запалвах, и 3 и 4, само че с управлението за първа бобина, от перо 1 на ЕКУ и плюс от релето - куплунга на бобина "А" за първичната, надявам се да не те объркам че като пиша и не съм пред колата да гледам какво правя
          Аз нещо не разбрах
          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
            По принцип всички италианки с Марели ЕКу-та,акто имат проблем с избиващи токове,диагностиката е почти невъзможна,просто тресат и интерфейса и той се изключва сам.Задължително пробвай това с акумулатора и пиши че ми стана интересно дали ще има втори такъв случай
            Утре сутрин ще се пробвам и ще пиша. Само да попитам в един друг форум за кемпери има потребител с ник Mury, и пише че се занимава с авто - диагностика, дали не съвпада с твоя ?


            Alfa Romeo 145 1.3 Boxer, Fiat Uno 1.1 Fire, Fiat Ducato 2.5 D - Camping car

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от Tsetso Покажи съобщение
              Утре сутрин ще се пробвам и ще пиша. Само да попитам в един друг форум за кемпери има потребител с ник Mury, и пише че се занимава с авто - диагностика, дали не съвпада с твоя ?
              Абсолютно
              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

              Comment


              • #37
                значи си пробвал единия канал. пробвай и другия - пин 19 на еку-то.
                точка

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                  значи си пробвал единия канал. пробвай и другия - пин 19 на еку-то.
                  Да, това направих също - този с 19 и ЕКУ-то при пробата не работи, въпреки че началните стойности отговарят, ама нямам осцилоскоп да го видя по време на работа

                  ---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:25 ----------

                  Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                  Абсолютно
                  Ще се радвам да се запознаем и видим на живо. Ще пиша на лични.


                  Alfa Romeo 145 1.3 Boxer, Fiat Uno 1.1 Fire, Fiat Ducato 2.5 D - Camping car

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от Tsetso Покажи съобщение
                    Да, това направих също - този с 19 и ЕКУ-то при пробата не работи, въпреки че началните стойности отговарят, ама нямам осцилоскоп да го видя по време на работа

                    ---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:25 ----------


                    Ще се радвам да се запознаем и видим на живо. Ще пиша на лични.
                    ОК
                    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                    Comment


                    • #40
                      значи проследяваш пин 19. той трябва да те доведе до единия крак на мощен транзистор на един от 2-та радиатора. другия крак на транзистора отива на минус, а на 3-тия се управлява. проследи и пин 1, той трябва да води до 2-ри транзистор, същия като другия с абсолютно същото свързване. дай и снимка. черничко има ли.
                      точка

                      Comment


                      • #41
                        По отношение на меренето на акумулатора, днес мерих стои на 14 волта при запален мотор, не играе. ЕКУ-то и транзисторите ще ги снимам, проследих ги по платката, но имам предчувствие, че ЕКУ-то се е сдухало.


                        Alfa Romeo 145 1.3 Boxer, Fiat Uno 1.1 Fire, Fiat Ducato 2.5 D - Camping car

                        Comment


                        • #42
                          то не пречи да смениш транзистора и да пробваш.
                          точка

                          Comment


                          • #43

                            отляво надясно:
                            1. управлението от ЕСМ - гейта
                            2. към бобините - колектора
                            3. минус към двата транзистора - емитера


                            Alfa Romeo 145 1.3 Boxer, Fiat Uno 1.1 Fire, Fiat Ducato 2.5 D - Camping car

                            Comment


                            • #44
                              ами според мен трябва да е мощен n channel mosfet . пиновете както си ги писал са 1-гейт,2-дрейн,3-сурс
                              ето тук има как може да го изтестваш
                              http://www.4qdtec.com/mostest.html
                              иначе може да пробваш да го замениш с irfp460 или irfp450 или друг н-канален мосфет който може да устиска 400-500волта и да държи 15-20 ампера.
                              а още по-добре-свали здравия, измери и него и го постави на неработещия канал, да видиш ще тръгне ли и това ли е проблема.
                              точка

                              Comment


                              • #45
                                Колев ти ме замисли брат.. откъде тези знания Даже и не съм подозирал че имам таквиз неща на моята алфа

                                П.С. Абе на кое казвате гейт ?
                                145 1.7 16V Boxer

                                Comment

                                Working...
                                X